Ειδικές υποχρεώσεις στους παρόχους ΥΠΠ ύστερα από καταγγελίες

Ειδικές υποχρεώσεις στους παρόχους ΥΠΠ ύστερα από καταγγελίες 




eett 
Σε νέα τροποποίηση του Κώδικα Δεοντολογίας για τις Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) προχώρησε η ΕΕΤΤ. Παραδείγματα τέτοιων υπηρεσιών είναι η συμμετοχή σε διαγωνισμούς και η αγορά (downloading) ringtones, logos, videos και παιχνιδιών. Η τροποποίηση έλαβε υπ’ όψιν τις πολλές καταγγελίες καταναλωτών που κατατέθηκαν στην ΕΕΤΤ κατά το τελευταίο εξάμηνο και επιβάλλει ειδικές υποχρεώσεις στους παρόχους ΥΠΠ. Στόχοι της ΕΕΤΤ είναι:
- η προστασία ανηλίκων
- ο περιορισμός των υπερβολικών χρεώσεων
- η ορθή και πλήρης ενημέρωση καταναλωτών-διαφάνεια των χρεώσεων
Οι σημαντικότερες νέες υποχρεώσεις που επιβάλλονται στους παρόχους είναι οι ακόλουθες:
Προστασία ανηλίκων
Ο καταναλωτής μπορεί να ζητήσει από τον πάροχο του δικτύου στο οποίο είναι συνδρομητής τη φραγή της πρόσβασής του σε όλες τις ΥΠΠ ή σε συγκεκριμένες αριθμοδοτικές σειρές και ο πάροχος υποχρεούται να ικανοποιήσει το αίτημα. Με αυτό τον τρόπο οι γονείς μπορούν να θέσουν φραγή στις ΥΠΠ των κινητών των παιδιών τους που λόγω απειρίας και άγνοιας είναι τα κύρια θύματα τέτοιων υπηρεσιών. Φυσικά η προστασία δεν περιορίζεται μόνον στους ανηλίκους. Επεκτείνεται και σε όσους δεν επιθυμούν να λαμβάνουν ΥΠΠ.
Περιορισμός υπερβολικών χρεώσεων
Ο κώδικας θέτει πλέον «οροφή» στις χρεώσεις. Το μηνιαίο κόστος μίας συγκεκριμένης ΥΠΠ με συνδρομή για έναν καταναλωτή δεν μπορεί να ξεπερνά τα 20 ευρώ.
Σε περίπτωση που με την εγγραφή του καταναλωτή σε μία νέα ΥΠΠ με συνδρομή, η συνολική μηνιαία αξία των συνδρομών του στον Πάροχο ΥΠΠ πρόκειται να υπερβεί τα 20 ευρώ, θα αποστέλλεται ατελές ενημερωτικό μήνυμα και θα ζητείται η ρητή συγκατάθεσή του.
Στην περίπτωση που ο πάροχος PSMS αποστέλλει ανεπιτυχώς επί 15 ημέρες σύντομα μηνύματα (δεν τερματίζουν τα μηνύματα) σε έναν εγγεγραμμένο καταναλωτή, ή δεν λαμβάνει σύντομα μηνύματα από έναν καταναλωτή για διάστημα 15 ημερών, ενώ η ΥΠΠ προβλέπει την αποστολή σύντομων μηνυμάτων από τον καταναλωτή, τότε ο πάροχος οφείλει να τον διαγράψει από τη συγκεκριμένη υπηρεσία.
Ορθή και πλήρης ενημέρωση καταναλωτών- Διαφάνεια των χρεώσεων
Ο καταναλωτής ενημερώνεται σαφώς κατά την υπογραφή της σύμβασης με τον πάροχο του δικτύου σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας, για τη δυνατότητα χρέωσής του μέσω του λογαριασμού του για χρήση υπηρεσιών τρίτων, καθώς επίσης και για τη δυνατότητα χρέωσής του μέσω της λήψης σύντομων μηνυμάτων, όπου αυτό ισχύει.
Στην περίπτωση που ο καταναλωτής λαμβάνει PSMS, στην τερματική συσκευή του θα πρέπει να αναγράφεται υποχρεωτικά ο σύντομος κωδικός του αποστολέα.
Η ιστοσελίδα, μέσω της οποίας πραγματοποιείται η εγγραφή του χρήστη σε υπηρεσία με συνδρομή, πρέπει να περιέχει τη δυνατότητα επιλογής (κενό tick box), δίπλα στην οποία θα αναγράφεται «Έχω λάβει γνώση των όρων χρήσης και αποδέχομαι να ενεργοποιήσω τη συνδρομητική υπηρεσία » και  την οποία υποχρεωτικά ο Τελικός Χρήστης θα πρέπει να επιλέγει πριν του επιτραπεί να προχωρήσει στην εγγραφή.
Ο καταναλωτής πρέπει να έχει πρόσβαση σε πίνακα που περιέχει όλες τις ΥΠΠ του παρόχου με πληροφορίες χρέωσης, καθώς και στα στοιχεία επικοινωνίας του Παρόχου ΥΠΠ, μέσω του διαδικτυακού του τόπου και με τρόπο ώστε να φτάνει στην πληροφορία αυτή από την αρχική ιστοσελίδα εύκολα και άμεσα.
Στο αρχικό ηχογραφημένο μήνυμα κατά την έναρξη της κλήσης προς ΥΠΠ ηχητικής πληροφόρησης, παρέχεται, πέραν της περιγραφής της χρέωσης, και πληροφορία για το βήμα χρέωσης.

Η νέα έκδοση του Κώδικα Δεοντολογίας για τις ΥΠΠ θα είναι άμεσα διαθέσιμη στο δικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ: www.eett.gr
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το φρικτό μυστικό του Σελλιανάκη

Καταγγελεια Samsung Service & service one

ΟΙ ΠΙΟ '' ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΙ '' ΤΙΤΛΟΙ ΕΡΩΤΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ