Θύελλα για τη Fiat μετά τη «βόμβα» για έξοδο από την Ιταλία

Θύελλα για τη Fiat μετά τη «βόμβα» για έξοδο από την Ιταλία

26 Οκτ 2010
Θύελλα για τη Fiat μετά τη «βόμβα» για έξοδο από την Ιταλία

Το δόγμα ότι «το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα» βάλθηκε να επιβεβαιώσει ο Ιταλο-καναδός διευθύνων σύμβουλος της Fiat, Σέρτζιο Μαρκιόνε, ξεσηκώνοντας εναντίον του συνδικάτα και πολιτικό κόσμο, από τη μεταφασιστική Δεξιά ως την Αριστερά!

«Η Fiat θα είχε καλύτερες επιδόσεις αν εγκατέλειπε την Ιταλία! Ούτε ένα ευρώ από τα 2 δισεκατομμύρια προβλεπόμενου τζίρου του 2010 δεν προέρχεται από τη χώρα μας», ισχυρίστηκε ο αμφιλεγόμενος επιχειρηματίας σε κυριακάτικη εκπομπή της RAI 3. Διέπραξε έτσι έγκλημα καθοσιώσεως στα μάτια εκατομμυρίων Ιταλών, που ένιωσαν να βεβηλώνεται η εθνική τους αυτοκινητοβιομηχανία, ιδρυμένη στο Τορίνο από τον Τζιοβάνι Ανιέλι το 1899.Ο Μαρκιόνε ισχυρίστηκε ότι τη διετία της κρίσης 2008-2009 η Fiat ήταν η μόνη .....



αυτοκινητοβιομηχανία που δεν έλαβε κρατική επιχορήγηση και τόνισε ότι θα προσπαθήσει να προσαρμόσει στα «(ανατολικο)ευρωπαϊκά επίπεδα» τους μισθούς των Ιταλών εργατών, δεδομένης της «βουτιάς» της Ιταλίας στους διεθνείς δείκτες παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας.
Ο πρόεδρος της Βουλής, Τζανφράνκο Φίνι, και ο ηγέτης της κεντροαριστερής «Ιταλίας των Αξιών», Αντόνιο Ντι Πιέτρο, του υπενθύμισαν πως το 2008 η Fiat σώθηκε από το λουκέτο με χρήματα του κράτους και των Ιταλών φορολογουμένων. «Μιλάει περισσότερο σαν Καναδός παρά σαν Ιταλός. Είναι τουλάχιστον παράδοξο να λέει τέτοια πράγματα ο επικεφαλής μιας εταιρείας με την επωνυμία «Φάμπρικα Ιταλιάνα Αουτομόμπιλι Τορίνο», είπε χαρακτηριστικά ο Φίνι.
Ακόμη και τον πρόεδρο της Δημοκρατίας, Τζόρτζιο Ναπολιτάνο, που επισκέπτεται την Κίνα, ρώτησαν Ιταλοί δημοσιογράφοι για την «απρέπεια» του Μαρκιόνε, αλλά ο ανώτατος άρχων προτίμησε να μη σχολιάσει. Τις δηλώσεις Μαρκιόνε επέκρινε ακόμη και το κόμμα του Μπερλουσκόνι, ο «Λαός των Ελευθεριών», υπενθυμίζοντάς του πως η ιστορική βάση της Fiat και η εργατική-επιχειρηματική της κληρονομιά βρίσκονται στην Ιταλία. «Μιλάει σαν να ήταν επικεφαλής ξένης πολυεθνικής», κατήγγειλε και το ιταλικό συνδικάτο μετάλλου FIOM, που βρίσκεται εδώ και μήνες σε πόλεμο με τον Μαρκιόνε, για την προσπάθειά του να επιβάλει ελαστικά ωράρια στα εργοστάσια της Fiat στον ιταλικό νότο.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και η -εμβληματική πλέον στην Ιταλία- διαμάχη του με τρεις απολυμένους εργάτες που δικαιώθηκαν στα δικαστήρια και «πολιορκούν» το εργοστάσιο του Πομιλιάνο.
Υπογραμμίζεται ότι το 2009 η Fiat απέκτησε το 20% της Chrysler και σημείωσε καθαρά κέρδη 839 εκατ. ευρώ.
Είναι η έκτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, κατασκευάζοντας επίσης φορτηγά, τρακτέρ κι έχοντας επεκταθεί σε εκδόσεις και διαφήμιση. Απασχολεί 200.000 εργαζομένους σε όλο τον κόσμο με γραμμές παραγωγής σε Ιταλία, Βραζιλία, Αργεντινή, Πολωνία και μεικτές επιχειρήσεις σε Γαλλία, Τουρκία, Ινδία, Πακιστάν, Κίνα, Σερβία και Ρωσία.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το φρικτό μυστικό του Σελλιανάκη

Καταγγελεια Samsung Service & service one

ΟΙ ΠΙΟ '' ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΙ '' ΤΙΤΛΟΙ ΕΡΩΤΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ