Το ελληνικό όχημα που θα άλλαζε τις μετακινήσεις

Ν
 


H ιδέα και μόνο της δημιουργίας αλλά και κατασκευής ελληνικού οχήματος φαντάζει ως ένα όνειρο που δεν μπορεί να υλοποιηθεί. Παλαιοτέρα στη χώρα μας κατασκευάζονταν οχήματα, με κλασικό παράδειγμα το Pony (και αρκετά άλλα όχι τόσο γνωστά), ωστόσο στη σύγχρονη εποχή και με τον «πόλεμο» των εταιρειών - κολοσσών στο χώρο του αυτοκινήτου, θεωρείται υπερβολικά δύσκολο να Η δημιουργία ενός μικρού ηλεκτρικού οχήματος πόλης θα βοηθούσε στις καθημερινές μετακινήσεις και στην μείωση των βλαβερών ουσιών στην ατμόσφαιρα μπούμε σε τόσο βαθιά νερά.

Σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι η Ελλάδα δεν είναι μεγάλη χώρα, δε διαθέτει αυτοκινητιστική κουλτούρα και οι επενδύσεις δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση, ιδίως την εποχή που ζούμε.

Παρ' όλα αυτά, υπάρχουν άνθρωποι που πάνε κόντρα στο ρεύμα έχοντας όραμα και ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο.

Όσο και να ακούγεται περίεργο κάποιοι επιστήμονες προσπαθούν να κάνουν το αδύνατο - δυνατό, αλλά δεν τους δίνονται τα κατάλληλα όπλα, εφόδια και βοήθεια για .........να πετύχουν πράγματα που μπορεί να μείνουν στην ιστορία και να αλλάξουν την καθημερινότητα.

Στο zougla.gr έχουμε αφιερώσει πολλά ρεπορτάζ για την κατασκευή του σύγχρονου Pony, του οποίου αναμένουμε να ξεκινήσει η παραγωγή το 2015.

Όλα ξεκίνησαν από ένα... χάρτινο τραπεζομάντιλο στην Αντίπαρο!
Όλα ξεκίνησαν από ένα... χάρτινο τραπεζομάντιλο στην Αντίπαρο!


Από το... τραπεζομάντηλο στην επένδυση

Εκτός όμως από αυτό, υπάρχουν και άλλες ριζοσπαστικές προτάσεις όπως αυτή του σχεδιαστή Ηλία Σελέκου, τον οποίο συναντήσαμε και μιλήσαμε για ένα ξεχωριστό και σύγχρονο όχημα. Η ιδέα του ξεκίνησε σε ένα τραπεζομάντηλο (!) ταβέρνας, πάνω στο οποίο σχεδίασε το δικό του όχημα. Η συγκεκριμένη ταβέρνα βρισκόταν στην Αντίπαρο. Βλέποντας λοιπόν να κυκλοφορούν στα στενά Τα χρήματα των 2-3 εκ. ευρώ που απαιτούνται για ένα τέτοιο εγχείρημα δεν είναι απαγορευτικά δρομάκια και στις παραλίες γουρούνες και  ΑΤV, «πάντρεψε» καταστάσεις και δημιούργησε ένα ξεχωριστό όχημα για μετακινήσεις εντός πόλης. Αρχικά βασίστηκε σε εκδοχή οχήματος με τρεις ρόδες όμως η συνέχεια και οι μελέτες έδειξαν πως οι τέσσερις ρόδες προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια και καλύτερα αποτελέσματα.

Με τη βοήθεια φίλων και άλλων σχεδιαστών, εξέλιξε το μοντέλο Play δημιουργώντας προτάσεις και λύσεις, από οχήματα, εντός πόλης, offroad, επαγγελματικό, περιπολικό, και φυσικά ενοικιαζόμενο για τους καλοκαιρινούς μήνες, κυρίως στα νησιά. Η μελέτη βασίστηκε στην ηλεκτρική τεχνολογία με τις μπαταρίες να είναι ικανές να κινήσουν το ελληνικό όχημα για τουλάχιστον 120 χιλιόμετρα. Το εν λόγω ηλεκτρικό όχημα με μήκος κοντά στα 2.5 μέτρα έχει διάταξη θέσεων 1+1 με τους επιβάτες να κάθονται ο ένας πίσω από τον άλλο. Στα σχέδια υπάρχει πρόταση για διάταξη θέσεων 1+2 ενώ ανάλογα με τον τύπου του αμαξώματος, η διάταξη αλλάζει.

Το Play του Ηλία Σελέκου θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και από την ΕΛ.ΑΣ. σε ορισμένες περιοχές
Το Play του Ηλία Σελέκου θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και από την ΕΛ.ΑΣ. σε ορισμένες περιοχές


Πόσο κοστίζει η επένδυση;

Πόσο συμφέρουσα όμως θα μπορούσε να είναι μία τέτοια επένδυση; Αξίζει ή όχι; Θα αγόραζε ο κόσμος ένα τέτοιο όχημα; Στις εύλογες ερωτήσεις απαντά ο Ηλίας Σελέκος: «Τεχνολογικά αν το δει Το Play είναι μία πρόταση για ιδιώτες, επαγγελματίες ακόμα και για την αστυνομία!!! κανείς σε σύγκριση με μία παραγωγή αυτοκινήτων μερικών εκατοντάδων χιλιάδων μονάδων με καλούπια και πρέσες, χιλιάδες περιφερειακά εξαρτήματα, εξαντλητικές και χρονοβόρες διαδικασίες εγκρίσεων, τεστ πρόσκρουσης κ.ο.κ  η επένδυση σε ένα μικρό ηλεκτρικό όχημα φαντάζει ιδανικό σε τεχνολογικό και οικονομικό μέγεθος. Αν στην πρώτη περίπτωση η επένδυση είναι της τάξεως των δεκάδων δις ευρώ, στην δεύτερη περίπτωση η επένδυση είναι της τάξεως των 2-3 εκατομμυρίων ευρώ, (+-) με μερικές δεκάδες εκατοντάδες μονάδες τον χρόνο κατά περίπτωση και απόσβεση (+- ) τα πέντε χρόνια. Τα εξαρτήματα ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι σαφώς πολύ λιγότερα και το μόνο εξάρτημα που έχει υψηλό κόστος είναι ο συσσωρευτής. Φυσικά όσα περισσότερα εξαρτήματα μπορούν να κατασκευαστούν  στον τόπο της παραγωγής του ηλεκτρικού οχήματος τόσο θα αυξάνεται και η προστιθέμενη αξία του προϊόντος».

O Ηλίας Σελέκος μαζί με τους συνεργάτες του έχουν έτοιμη την μελέτη για να υλοποιηθεί η ριζοσπαστική του ιδέα...
O Ηλίας Σελέκος μαζί με τους συνεργάτες του έχουν έτοιμη την μελέτη για να υλοποιηθεί η ριζοσπαστική του ιδέα...


Απάντηση δίνεται και στο ποιος θα μπορούσε να αποκτήσει ένα τέτοιο όχημα: «Αν το δούμε γεωπολιτικά, η Ελλάδα διαθέτει ένα μεγάλο μέτωπο παράκτιων θαλάσσιων ακτογραμμών  καθώς και νησιών με ιδανικές καιρικές συνθήκες που στο μεγαλύτερο μέρος του έτους επικρατεί ηλιοφάνεια. Εντός πόλεων οι δρόμοι είναι άναρχα δομημένοι με πολύ κίνηση και τεράστια ηχορύπανση».

Τιμή από 6.500 ευρώ

Λαμβάνοντας υπόψη τα δύο αυτά στοιχεία θα μπορούσε να σταθεί μία τέτοια επένδυση με πωλήσεις που αρχικά θα ξεκινούσαν τα 300 και θα έφταναν αργότερα τα 500 οχήματα. Σχετικά με την τιμή ενός τέτοιου οχήματος, θα ξεκινούσε από τα 6.500-7.000 ευρώ και θα ανέβαινε, ανάλογα με τον εξοπλισμό και την έκδοση. Η μελέτη της ομάδας του Ηλία Σελέκου έχει δείξει πως η απόσβεση με ένα τέτοιο όχημα μπορεί να γίνει γρήγορα, ενώ στα νησιά οι επαγγελματίες θα το προτιμήσουν, συγκριτικά με άλλα. Αξίζει να αναφέρουμε πως ήδη υπάρχουν και 2 παραγγελίες από εταιρεία ενοικιάσεων στην Κρήτη, την ώρα που το όχημα υπάρχει μόνο στα χαρτιά!

Ποιος είναι ο Ηλίας Σελέκος;

Ποιος είναι όμως ο σχεδιαστής του ελληνικού οχήματος; Ο Ηλίας Σελέκος έχει σπουδάσει βιομηχανικό σχεδιασμό. Έχει βραβευτεί το 1990 σε διαγωνισμό σχεδίασης ελληνικού αυτοκινήτου της Νικ. Ι. Θεοχαράκης και του περιοδικού 4 Τροχοί ενώ το 1994 ο Δήμος Αθηναίων τον τίμησε για μελέτη που έκανε σχετικά με αυτοκίνητα που δεν ρυπαίνουν. Είναι ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, εγγεγραμμένος σχεδιαστής - γραφίστας στα μητρώα των Ελλήνων σχεδιαστών του ΕΟΜΜΕΧ και μέλος της ένωσης γραφιστών Ελλάδας. Σήμερα ασχολείται με την ιδιότητα του σχεδιαστικού συμβούλου στην ανάπτυξη ή βελτίωση προϊόντων.

Όπως ο καθένας μπορεί να καταλάβει, η ιδέα και η μελέτη για την δημιουργία ενός ακόμα ελληνικού οχήματος υπάρχει. Το ζητούμενο είναι κατά πόσο η Κυβέρνηση μπορεί να στηρίξει τέτοιες προσπάθειες, να ξεπεραστεί η γραφειοκρατία, να φτιαχτεί ένα καλό πλαίσιο επενδύσεων και να πάρει σάρκα και οστά, όχι μόνο η συγκεκριμένη προσπάθεια αλλά και αρκετές ακόμη.
Αυτό είναι το ελληνικό ηλεκτρικό μικρό όχημα πόλης με την ονομασία 'Play'
Αυτό είναι το ελληνικό ηλεκτρικό μικρό όχημα πόλης με την ονομασία 'Play'

Τα χαρακτηριστικά του οχήματος 'Play'
Τα χαρακτηριστικά του οχήματος 'Play'

To Play έχει διάφορες παραλαγές και μπορεί να τροποποιηθεί ανάλογα με τις ανάγκες...
To Play έχει διάφορες παραλαγές και μπορεί να τροποποιηθεί ανάλογα με τις ανάγκες...

Μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες θα μπορούσαν να έχουν στην κατοχή τους το συγκεκριμένο όχημα...
Μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες θα μπορούσαν να έχουν στην κατοχή τους το συγκεκριμένο όχημα...

Ανάλογα με την έκδοση υπάρχουν και οι αντίστοιχοι αποθηκευτικοί χώροι...
Ανάλογα με την έκδοση υπάρχουν και οι αντίστοιχοι αποθηκευτικοί χώροι...

Μελέτη ακόμα και για διανομείς πίτσας!!!
Μελέτη ακόμα και για διανομείς πίτσας!!!

Την τετρακίνητη έκδοση Offroad σχεδίασε ο Γρηγόρης Πολυμέρου...
Την τετρακίνητη έκδοση Offroad σχεδίασε ο Γρηγόρης Πολυμέρου...

Ήδη γίνονται δοκιμές για την δημιουργία πρωτότυπων οχημάτων για να είναι η πρόταση πιο ρεαλιστική...
Ήδη γίνονται δοκιμές για την δημιουργία πρωτότυπων οχημάτων για να είναι η πρόταση πιο ρεαλιστική...

Το ελληνικό 'Play' είναι ένα όμορφο όχημα πόλης...
Το ελληνικό 'Play' είναι ένα όμορφο όχημα πόλης...

Προτάσεις και παραλλαγές για οχήματα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε μεγάλα ξενοδοχεία...
Προτάσεις και παραλλαγές για οχήματα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε μεγάλα ξενοδοχεία...

Φυσικά ένα τέτοιο όχημα θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει και η Δημοτική Αστυνομία...Φυσικά ένα τέτοιο όχημα θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει και η Δημοτική Αστυνομία

Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΟΙ ΠΙΟ '' ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΙ '' ΤΙΤΛΟΙ ΕΡΩΤΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ

Θεσσαλονίκη: Εξάρθρωση σπείρας που διέπραττε ληστείες σε σπίτια, καταστήματα και οχήματα

Μπράβο στο ΠΑΣΟΚ..τα κατάφερε και ανέστησε τον πεθαμένο !!!! Μεγάλο προβάδισμα Ν.Δ. στις δημοσκοπήσεις!