Ελληνες εφοπλιστές: Πρώτοι σε αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι...

Ελληνες εφοπλιστές: Πρώτοι σε αγορές πλοί

ων από δεύτερο χέρι...

 

Πλήρης επικράτηση των Ελλήνων εφοπλιστών σημειώθηκε στον αγώνα δρόμου για αγορές πλοίων από «δεύτερο χέρι» το 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking.
Το 2010 ήταν μία χρονιά στη διάρκεια της οποίας αυξήθηκαν οι αγοραπωλησίες πλοίων σε αριθμό, ενώ η σχετική αύξηση των αξιών των πλοίων, από...

την καταβαράθρωση του 2008, εκφράσθηκε και στα σημαντικά υψηλότερα κεφάλαια που επενδύθηκαν από την παγκόσμια ναυτιλία.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, το 2010 άλλαξαν χέρια 1.158 πλοία έναντι 1.093 το 2009. Επενδύθηκαν συνολικά 21,6 δισ. δολ. για την αγορά των πλοίων αυτών έναντι 15,24 δισ. δολ. πέρυσι. Εξ αυτών τα 609 ήταν πλοία ξηρού φορτίου αξίας 10,5 δισ. δολ. τα 377 δεξαμενόπλοια αξίας 8,5 δισ. δολ., τα 166 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 2,48 δισ. δολ. και τα................ έξι πλοία ψυγεία αξίας 25,5 εκατ. δολ.
Αντιστοίχως το 2009 είχαν αγορασθεί 731 πλοία ξηρού φορτίου (9,24 δισ. δολ.), 250 δεξαμενόπλοια (5,2 δισ. δολ.), 93 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (687,4 εκατ. δολ.) και 19 πλοία ψυγεία (108,4 εκατ. δολ.).

Οι Ελληνες εφοπλιστές για μία ακόμη χρονιά ήταν πρωταθλητές τόσο στον αριθμό των πλοίων που απέκτησαν όσο και στα κεφάλαια που επένδυσαν. Σε σύγκριση με το 2009, κατάφεραν να «πάρουν κεφάλι» και πάλι από τους Κινέζους οι οποίοι το 2009 ήταν πρώτοι στη λίστα των αγοραστών.

Το 2010 τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα απέκτησαν 263 πλοία συνολικά έναντι μόλις 167 το 2009, επενδύοντας 6,46 δισ. δολ. έναντι 3,2 δισ. δολ. πέρυσι. Οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στην αγορά του second hand αντιπροσωπεύουν πάνω από το 25% των συνολικών επενδύσεων της παγκόσμιας ναυτιλίας σε κεφάλαια. Επίσης αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% των συνολικών επενδύσεων με βάση τον αριθμό των πλοίων.

Τα πλοία ξηρού φορτίου ήταν και πάλι πρώτα στις προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών. Αγόρασαν 136 πλοία αξίας 3,1 δισ. δολ. Ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια (69 πλοία αξίας 2,2 δισ. δολ) ενώ έντονο ήταν το ενδιαφέρον και για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ελληνες εφοπλιστές επένδυσαν 1,13 δισ. δολ. για την αγορά 55 πλοίων του τύπου αυτού.

Πέρυσι είχαν αποκτήσει μόλις 10 containerships επενδύοντας 83,7 εκατ. δολ. Επίσης το 2009, οι Ελληνες πλοιοκτήτες είχαν αποκτήσει 120 πλοία ξηρού φορτίου (επένδυσαν 2,33 δισ. δολ) και 32 δεξαμενόπλοια (αξίας 768 εκατ. δολ.).

Η κινητικότητα που επέδειξαν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες δεν είναι ανεξάρτητη από τις θετικές προσδοκίες που τρέφουν μεσοπρόθεσμα για την ανάπτυξη του θαλάσσιου εμπορίου και την ενίσχυση των δεικτών της ναυλαγοράς.

Οι Κινέζοι βρέθηκαν το 2010 πίσω από τους Ελληνες αγοράζοντας 164 πλοία συνολικής αξίας 2,6 δισ. δολ. Το 2009 είχαν αγοράσει 211 πλοία επενδύοντας 2,85 δισ. δολ.

Για το 2010 κινεζικά συμφέροντα απέκτησαν 121 πλοία ξηρού φορτίου (186 το 2009), 19 δεξαμενόπλοια (13 το 2009), 24 containerships (10 το 2009).


ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ
Naftemporiki.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΟΙ ΠΙΟ '' ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΙ '' ΤΙΤΛΟΙ ΕΡΩΤΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ

Θεσσαλονίκη: Εξάρθρωση σπείρας που διέπραττε ληστείες σε σπίτια, καταστήματα και οχήματα

Μπράβο στο ΠΑΣΟΚ..τα κατάφερε και ανέστησε τον πεθαμένο !!!! Μεγάλο προβάδισμα Ν.Δ. στις δημοσκοπήσεις!