Διώχνουν επενδύσεις

Διώχνουν επενδύσεις

 


Του Μηνά Τσαμόπουλου
Το μεγαλύτερο φορτηγό πλοίο που ναυπηγήθηκε στην Ευρώπη ανήκει σε Έλληνα εφοπλιστή, τον καπετάν Παναγιώτη Τσάκο και κατασκευάστηκε στη Ρουμανία. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει την ανυπαρξία υποδομής στην Ελλάδα για την ναυπήγηση και επισκευή πλοίων η οποία προκαλεί μία τεράστια οικονομική αιμορραγία σε δύσκολους οικονομικά καιρούς. Την ίδια ώρα οι Έλληνες εφοπλιστές, που κυριαρχούν στις θάλασσες, θέλουν να φέρουν τα πλοία τους αλλά δεν μπορούν λόγω της τραγικής κατάστασης που επικρατεί στη χώρα.
Χαρακτηριστικά ήταν τα λόγια του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου στη διάρκεια της τελετής ονοματοδοσίας του χωρητικότητας 180 χιλ. τόνων φορτηγού πλοίο "IAN M" που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της περασμένης Δευτέρας στο λιμάνι του .... Πειραιά:
"Υπάρχει προβληματισμός γιατί η εκδήλωση αυτή θα μπορούσε να αφορά πλοίο που ναυπηγήθηκε στην Ελλάδα, την πατρίδα μας από χέρια ελληνικά, όπως άλλωστε επιτυχέστατα γινότανε πριν από μερικές δεκαετίες" είπε ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος:
" Ας ευχηθούμε να ξαναβρεί ο τόπος μας τη σωστή του πορεία, και το κεντρικό μας λιμάνι, ο Πειραιάς να ξαναζήσει τις απλές του δόξες και τις χαρές του και να γεμίσει με νέα επιτεύγματα εξέλιξης και δημιουργίας για να ξαναζήσουμε πολλές σαν τη σημερινή χαρά και ελληνοκεντρικά ολοκληρωμένες".
Από την πλευρά της η κυβέρνηση αναλώνεται σε προβληματισμούς όπως έκαναν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις για το πώς θα αναπτυχθεί η ναυπηγο-επισκευή στην Ελλάδα. Όμως από τον πολύ προβληματισμό κουράζονται οι αρμόδιοι και τα αφήνου όλα στη μέση.
Στο Πέραμα πλέον σπάνια βλέπουν πλοίο αφού όλα πάνε στην γειτονική Τουρκία για επισκευές.
Ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης είχε δύο μυστικές συναντήσεις για το θέμα της ναυπηγο-επισκευής. Η πρώτη συνάντηση ήταν με την υπουργό Εργασίας Λούκα Κατσέλη και η δεύτερη με τον πρόεδρο του ΟΛΠ , Γιώργο Ανωμερίτη.
Η κυβέρνηση μελετά την ενίσχυση της απασχόλησης με ενδεχόμενη επιδότηση των ανέργων της ΝΕΖ, όπως και την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών στη ΝΕΖ.
Στη δεύτερη συνάντηση, αυτή τη φοράμε τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την ενίσχυση του Περάματος.
Προτεραιότητα έχουν τα αναπτυξιακά προγράμματα. Ο Γ. Ανωμερίτης εξήγησε στον υπουργό τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να συμπεριληφθεί στον αναπτυξιακό νόμο διάταξη για την ενίσχυση μόνο του ξενοδοχειακού μέρους των πλοίων με την ίδια λογική που στηρίζονται οι μονάδες της τουριστικής βιομηχανίας. Προς την ίδια κατεύθυνση πρέπει να οδηγηθεί η κυβέρνηση και για την ενίσχυση της απόσυρσης, διάλυσης ή μετασκευής πλοίων για λόγους ασφάλειας ή προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το φρικτό μυστικό του Σελλιανάκη

Καταγγελεια Samsung Service & service one

ΟΙ ΠΙΟ '' ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΙ '' ΤΙΤΛΟΙ ΕΡΩΤΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ